Jak pozycjonować stronę lekarza?

Wraz z rozwojem marketingu sieciowego również przedstawiciele branży medycznej chętnie sięgają po różnego rodzaju rozwiązania, mające na celu promowanie biznesu w sieci. Toteż warto zauważyć, że nawet posiadanie profesjonalnie wykonanej strony internetowej może okazać się zupełnie bezskuteczne. W związku z tym warto poznać metody, które podniosą konkurencyjność strony lekarza. Jedną z nich jest nieodmiennie pozycjonowanie stron, ponieważ daje rozmaite możliwości promowania biznesu, a dodatkowo przynosi zaskakujące efekty. 

Jak pozycjonować stronę lekarza?

Strony internetowe bez względu na ich wizualną atrakcyjność oraz przejrzystość, wymagają dodatkowego pozycjonowania, które podniesie je wyżej w wynikach wyszukiwania Google. Zatem pozycjonowanie służy szeroko pojętej reklamie i promocji biznesu. Metoda ta jest warta zastosowania bez względu na to, czy pozycjonowanie stron zostanie zlecone specjalistom, czy też twórca strony zajmie się tworzeniem treści na własną rękę. W przypadku stron, które stanowią informację ofertową lekarza, pozycjonowanie jest niemalże fundamentalnym etapem w marketingu sieciowym. Toteż nie bez powodu tak wielu przedstawicieli zawodu lekarskiego wykorzystuje możliwości internetu, aby dotrzeć do większego grona potencjalnych klientów.

Od czego zacząć pozycjonowanie stron?

Pierwszym etapem pozycjonowania jest nieodmiennie założenie własnej strony internetowej. Wówczas warto zadbać, aby była to witryna przyjazna czytelnikom oraz osobom zainteresowanym ofertą usług lekarskich. Niezwykle ważny okazuje się wówczas opis strony, który stanowi podstawową informację dla Google. Niemniej sam opis nie sprawi, że strona nagle zacznie pokazywać się wysoko w wynikach wyszukiwania. Zatem należy podjąć dodatkowe kroki, które zmienią ten stan rzeczy.

Treść strony internetowej powinna zostać stworzona na podstawie rzeczywistych informacji o lekarzu, jego doświadczeniu oraz możliwościach, jednak bardzo ważne jest użycie słów kluczowych. Stanowią one bowiem jeden z najważniejszych aspektów pod względem pozycjonowania. Treści, które zostały stworzone na podstawie słów kluczowych nazywane są tekstami SEO (ang. search engine optimization). Pozycjonowanie strony lekarza powinno więc opierać się na wykorzystywaniu odpowiednich słów oraz fraz, które są jednymi z najczęściej wyszukiwanych.

Jak tworzyć słowa kluczowe pod SEO na stronę lekarza?

Wybrane słowa kluczowe powinny bezpośrednio wskazywać na specjalizację lekarza, zakres jego usług oraz miejsce w którym są wykonywane. W związku z tym można posiłkować się internetowymi generatorami słów kluczowych, bądź samodzielnie określić najważniejsze frazy. Poniżej znajduje się kilka przykładów tworzenia słów kluczowych do tekstów SEO na stronę lekarza.

  • lekarz + specjalizacja (na przykład: lekarz sportowy, lekarz kardiolog, lekarz położnictwa, itd.)
  • lekarz + miejscowość (na przykład: lekarz Warszawa, lekarz Gdańsk, lekarz Kraków, itd.)
  • lekarz + miejscowość + cena (na przykład: lekarz Warszawa cena)
  • lekarz + miejscowość + opinie (na przykład: lekarz Warszawa opinie)
  • lekarz + specjalizacja + miejscowość (na przykład: lekarz sportowy Warszawa)
  • lekarz + specjalizacja + miejscowość + opinie (na przykład: lekarz sportowy Warszawa opinie, itd.)

Słowa oraz frazy kluczowe można z łatwością tworzyć na podstawie najczęstszych wyszukiwań. Co więcej, oprócz standardowych słów kluczowych powyżej, można również stosować słowa kluczowe, które wskazują na daną usługę, chorobę czy też przypadłość. Takie rozwiązanie pozwala na podniesienie strony lekarza w wynikach wyszukiwania, co bezpośrednio przekłada się na zwiększenie ruchu na stronie, a także dotarcie do określonego grona klientów.

Jak pozycjonować stronę lekarza? – dodatkowe metody wspierające pozycjonowanie

Pozycjonowanie stron przynosi ogromne efekty. Nie oznacza to jednak, że nawet wspaniałe wyniki nie mogą zostać poprawione. W związku z tym warto zastosować metody, które będą na bieżąco wspomagały pozycjonowanie strony lekarza. Zasada jest bowiem taka, że im więcej słów kluczowych zostanie wykorzystanych w tekście, tym wyżej strona pokaże się w wynikach wyszukiwania. Tutaj napotykamy jednak dwa ograniczenia. Pierwsze z nich dotyczy zagęszczenia słów kluczowych. Bowiem treść profesjonalnej strony lekarza nie może być nimi przesycona, gdyż mogłoby to negatywnie wpłynąć na budowanie wiarygodności. Co więcej, treści muszą być czytelne nie tylko dla wyszukiwarki, ale również dla potencjalnych klientów.

Natomiast drugim ograniczeniem jest objętość tekstów. Strona internetowa oferuje ograniczone możliwości jeśli chodzi o ilość i różnorodność tekstów. W związku z tym warto wzbogacić witrynę o bloga. Takie rozwiązanie umożliwia wykorzystywanie znacznie większej ilości słów kluczowych i podniesienie docelowej strony lekarza w wynikach wyszukiwania. Oprócz tego, warto nawiązać współpracę z serwisami, które dotyczą szeroko pojętego zagadnienia zdrowia czy też medycyny. Wówczas należy stworzyć autorski artykuł, który zostanie umieszczony na wybranym portalu, podpisany i podlinkowany do docelowej strony lekarza. Dzięki temu znacznie większa ilość osób zainteresowanych tą tematyką będzie mogła odwiedzić stronę docelową i skorzystać z usług lekarza.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *